سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه ریزی برای کنکور 1401

نظر

برنامه ریزی برای کنکور 1401 کلیک کنید تا بهترین برنامه را دریافت کنید

در این مقاله میخواهیم به آموزش برنامه ریزی برای کنکور 1401 بپردایم. تعداد زیادی از مردم در طول تاریخ به اهداف بزرگ خود در زندگی رسیده اند. این افراد برای دست یافتن به اهداف خود بسیار تلاش کرده اند. اما راه رسیدن به هدف ها، تلاش فراوان در کنار برنامه ریزی درست و اصولی است. هیچ شخصی در دنیا بدون برنامه ریزی  موفق نخواهد شد. برنامه ریزی تحصیلی یکی از مواردی است که اهمیت بسیار بالایی دارد.

شما همیشه باید در نظر بگیرید که هیچ فعالیتی بدون داشتن برنامه ریزی به پایان نخواهد رسید؛ مخصوصاً فعالیت های درسی که تاثیر بسزایی در سرنوشت انسان دارد. اکنون یکی از بالاترین هدف های دانش آموزان و داوطلبین کنکور و همچنین خانواده های آن ها، قبول شدن در کنکور سراسری است. کنکور دارای یک مسیر طاقت فرسا برای هر یک از داوطلبین است، که اگر یک برنامه ریزی کامل و جامع داشته باشند می توانند با آرامش این مسیر را طی کنند. اکنون برنامه ریزی برای کنکور 1401 اولویت هر داوطلب کنکوری برای ابتدای مسیر باید باشد.

برنامه ریزی دقیق، تضمین کننده نتیجه ای عالی در کنکور است

داشتن یک برنامه ریزی جامع و انجام دادن درست آن، رسیدن به نتیجه دلخواه را تضمین می کند. در ظاهر امر، همه داوطلبان یک عمل را انجام می دهند و این کار مطالعه کردن است. اما چگونه امکان دارد که یک داوطلب به اکثر درس ها پاسخ درست بالای 80 درصد می دهد و دیگری درصد منفی کسب می کند. به طور قطع می توان گفت؛ تفاوت این دو داوطلب در شیوه مطالعه و نحوه برنامه ریزی و مهم تر از همه، عمل به برنامه ریزی برای کنکور است. برنامه ریزی یکی از مهم ترین عوامل موفقیت است که منجر به ایجاد تعهد یک داوطلب به مطالعه صحیح می شود. داشتن یک برنامه ریزی با رعایت اصول به شما کمک می کند که اعتماد به نفس بالا و آرامش ذهنی داشته باشید.

اهمال کاری و نداشتن تداوم

گروهی از داوطلبین کنکور ممکن است در یک روز  گاهاً  14 ساعت  مطالعه کنند؛ ولی در چند روز بعد، یا مطالعه نمی کنند یا ساعت های مطالعه شان بسیار پایین است. مطالعه کردن به منظور موفقیت در کنکور یک فرآیند بسیار طولانی‌ مدت و طاقت فرسا است و مباحثی که در ابتدای راه مطالعه می کنید باید تا تیرماه سال بعد در حافظه فرد و با تسلط بالا حفظ شود. بنابراین این نتیجه فقط با یک برنامه مطالعه به صورت روزانه و مستمر امکان پذیر است. شما برای تسلط بر مباحث، باید مرورهای متعددی داشته باشید. به همین دلیل اهمال کاری در برنامه کنکور به هیچ وجه قابل قبول نیست. یکی از راه های موفقیت در عمل به برنامه ریزی کنکور 1401، بالا نگه داشتن انگیزه است و مهم ترین بازه زمانی، 4 ماه باقی مانده تا کنکور است که برای شما بسیار سرنوشت ساز است.

شروع مسیر برنامه ریزی

ابتدای مسیر برنامه ریزی درسی برای کنکور به این صورت است که یک برنامه از قبل برای خود، در ذهن داشته باشید و به آن فکر کنید که قرار است در این مدت چه کاری انجام دهید. این برنامه و چهار چوبی که در ذهن شما است نباید خیلی دقیق و کامل باشد؛ فقط قرار است کلیتی از مسیر پیش روی شما را تعیین کند. به طور مثال، این که شما باید برای یک ماه قبل از کنکور به فکر جمع بندی باشید، فقط در همین حد کفایت می کند و شما نباید وارد جزئیات شوید. برنامه ریزی یکی از کارهای سخت است. اکثر مردم یا برنامه ریزی ندارند یا این که به برنامه خود عمل نمی کنند. پس شما هم خیلی نگران نباشید. داشتن برنامه ریزی برای کنکور 1401 باعث می شود که شما آرامش بیشتری داشته باشید و سعی کنید تا از حداکثر توانایی خود استفاده کنید.

چرا برنامه ریزی کنکور مهم است؟

برنامه ریزی برای کنکور موجب آرامش بیشتر برای داوطلب می شود و داوطلبانی که با برنامه ریزی پیش می روند اصلاً نگران حجم باقی مانده دروس خود نیستند. عمل به برنامه ریزی باعث تسلط بر دروس می شود و نتایج خوب آزمون ها باعث ایجاد انگیزه در داوطلب خواهد شد. برنامه ریزی باعث می شود تا در زمان صرفه جویی کنید و وقت آزاد برای استراحت نیز داشته باشید. بزرگ ترین مزیت برنامه ریزی، ایجاد آرامش و کاهش استرس است. بنابراین تا دیر نشده به فکر یک برنامه ریزی برای کنکور 1401 که جامع و کامل است، باشید.