سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات دندانپزشکی در رشت

نظر

4. پرکردن دندان

پوسیدگی‌های دندانی که باعث ایجاد حفره (سوراخ) در دندان‌ها شده است، با پر کردن دندان درمان می‌شود. این شیوه درمانی یکی از رایج‌ترین گزینه‌ها در بین انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی است. دندان‌پزشک از مته و ابزارهای دیگر برای از بین بردن پوسیدگی استفاده می‌کند. حفره تمیز، خشک و با مواد پرکننده مهروموم می‌شود.  دندانپزشک خانم در رشت  مواد مختلفی برای پر کردن دندان موجود است. بر اساس اندازه، شکل و محل پرکردن موردنیاز، در مورد مناسب‌ترین مواد به شما توصیه‌های لازم صورت می‌گیرد. یک انتخاب متداول، مواد پرکننده همرنگ دندان است که می‌تواند ظاهر زیبای دندان را حفظ کرده و همچنین شکل و عملکرد آن را نیز بازیابی کند.

5. عصب‌کشی دندان‌ها

یکی از انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی، عصب‌کشی دندان‌ها یا درمان ریشه است. درمان ریشه روشی است که پالپ آسیب‌دیده یا عفونی دندان را با پرکردن جایگزین می‌کند. “پالپ” (که اغلب به آن عصب دندان گفته می‌شود) بافت حساسی است که اکسیژن، مواد مغذی و احساس را برای دندان فراهم می‌کند. در مرکز توخالی دندان (محفظه عصب)، این بافت همراه با عروق خونی و اعصاب قرار می‌گیرد.

ضربه یا پوسیدگی گسترده می‌تواند به طور غیر قابل برگشتی به پالپ آسیب برساند و ممکن است عفونی شود. در نتیجه این یکی از خدمات دندانپزشکی است که برای درمان عفونت و خون‌ریزی لثه انجام می‌شود. در طول درمان ریشه، عصب آسیب‌دیده از دندان خارج می‌شود. دندان‌پزشک با مته و فایل‌های کوچک کانال‌های ریشه را تمیز می‌کند و به آنها شکل می‌دهد. داخل دندان تمیز، خشک شده و با مواد پرکننده‌ای که تا انتهای ریشه می‌رود، پر می‌شود.برا یاطلاع از شرایط لمینت دندان در رشت کلیک کنید.

برای دندان از مواد پرکننده (رنگ دندان یا نقره‌ای) یا روکش دندان استفاده می‌شود. این کار همچنین از دندان در برابر شکستگی که ممکن است پس از درمان ریشه ایجاد شود نیز محافظت می‌کند. ممکن است نیاز باشد که کانال‌کشی ریشه طی چند جلسه انجام شود و ازاین‌رو دفعات مراجعه به دندان پزشکی برای عصب کشی دندان به چند جلسه بیانجامد.